søndag 1. februar 2015

Babynest

Har Allerede starte på noen syprosjekter og tenkte å vise hvordan mitt aller første syprosjekt ble. JEg bestemte meg for å lage babynest. Jeg hadde egentlig ikke tenkt å skaffe meg babynest i det hele tatt, men det så ut som at dette var overkommelig prosjekt. Men hvor begynner mann når man aldri har brukt en symaskin før, ei heller vært ute for å kjøpe utstyr... :/ Fikk heldigvis en god gjennomgang av min kjære mor som er en svært erfaren syerske, og dro deretter til den lokale sybutikken for å kjøpe stoff.

Ja, jeg er veldig glad i lilla :)
Etter masse googling, lesing av ulike blogginnlegg og trening på å sy rette linjer satte jeg igang, og slik gikk det hele til:

Klipte til etter mål jeg fra ulike sider på internett, neste gang kommer jeg til å lage kantene øvers litt rundere

Fikk så sydd alt sammen vrengt det og festet kantbåndet.
Fyll var veldig dyrt her i byen så jeg kjøpte en dyne og en overmadrass på kid og bruktet det istedetfor platevatt. Restene av overmadrassen skal brukes til å lage sengekant til besidecriben.

Og etter en liten stund var nestet ferdig! 
Jeg fikk virkelig sansen for det å sy etter dette prosjektet. Det gir raske resultater, går fort og blir faktisk ganske fint :) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar